2018, week 45

Donderdag staat er rustdag maar die dag, of ook wel eens vrijdag, wandel ik met mijn vriend Dirk vanuit zijn woning in de Indische buurt. Elke week dezelfde route door het Flevopark en langs het Amsterdam-Rijnkanaal maar wel afwisselend linksom en rechtsom. Dirk heeft diabetisch en moet veel bewegen. Dat doe ik al sinds ik vijf jaar met pensioen en het is niet alleen gezond maar ook gezellig. Dirk, oud-journalist, is een gezellige prater!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag duurloop I Sciencepark 5 km
Dinsdag 3×5′ dl III, p 2,5′ Sciencepark 5 km
Woensdag kort herstel Oosterpark 2 km
Donderdag rustdag
Vrijdag rustdag
Zaterdag 20′ dl II Amsteldorp 5 km
Zondag heuveltraining Amstelbrug 6 km

 

 

2018, week 44

Deze week een nieuwe lange tight gekocht. De oude was aan vervanging toe al is ie toch nog wel te gebruiken. De nieuwe tight is van ander materiaal en zit erg lekker al heb ik nu wel een Large terwijl ik met mijn korte benen meestal een Medium heb. Verder lekker getraind en daarbij stukje bij beetje weer wat langer.

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag heuveltraining Amstelbrug 6 km
Dinsdag rustdag
Woensdag 2-4-6-4-2′ dl III p 2′ sportpark Drieburg 5,5 km
Donderdag rustdag
Vrijdag 18′ dl II Tiebreakers 5 km
Zaterdag kort herstel Oosterpark 2,5 km
Zondag rustdag  –

 

 

2018, week 43

Die mooie zomer is helaas nu echt voorbij. Deze week weer in lange tight getraind. De wintertijd is niet voor niets begonnen. Zondag wezen kijken naar de Middenmeerloop van mijn vereniging AV’23. Iedereen klaagde over verkeerd lopen bij de 10K. Verbeterpuntje!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag rustdag
Dinsdag 3×5′ dl III p 1,5′ Kruislaan 4,5 km
Woensdag rustdag
Donderdag 16′ dl II Scienceparkbrug 4 km
Vrijdag rustdag
Zaterdag dl I park Frankendael 4 km
Zondag  –

 

 

2018, week 42

Vrijdag en zaterdag was ik in Groningen en Leeuwarden vanwege een gecombineerd bezoek bij onze vriendin Riekje in Winsum. En zondagmiddag heb ik, nadat ik ’s morgens op tv en life de marathon heb bekeken, een klein deel van het parcours (Molukkenstraat, Zeeburgerdijk en Mauritskade) gebruikt voor een korte duurloop. Om toch even het wedstrijdgevoel mee te maken. Tot mijn verbazing liep ik, zonder enkele moeite, zo’n halve minuut sneller per km. Toch meer wedstrijden gaan lopen is de boodschap.

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag heuveltraining Amsterdambrug 6 km
Dinsdag 2′-4′-2′-4′-2′ dl III p 2′ Tiebreakers 5 km
Woensdag rustdag
Donderdag dl I Kruislaan 4,5 km
Vrijdag rustdag
Zaterdag rustdag
Zondag dl I marathonparcours  4,5 km

 

 

2018, week 41

Was deze week nog steeds behoorlijk verkouden. Heb daarom, ondanks het mooie weer, sommige trainingen zoals de tempoloop ingekort. Positief nieuws was dat ik voor de behandeling van mijn benen een alternatieve zalf heb gekregen. Het maakt wat betreft het lopen in korte broek niet uit. Dat doe ik sowieso bij mooi weer!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag dl I Tiebreakers 4 km
Dinsdag 3×4’+2′ dl III p 2′ Oostpoort 4 km
Woensdag rustdag
Donderdag rustdag
Vrijdag 14′  dl II Ringdijk 3 km
Zaterdag rustdag
Zondag kort herstel Oosterpark 2 km

 

 

2018, week 40

Dit weekend was weer het jaarlijkse, traditionele reunieweekend van de Cornwallgroep. We zien elkaar sinds 1983 altijd in het eerste weekend van oktober om vakantie-ervaringen uit te wisselen, gezamenlijk te gaan wandelen en natuurlijk lekker te borrelen en te eten. Dit jaar was het bij ons in Amsterdam en ik had een mooie wandeling uitgezet door Oostpoort, park Frankendael, Jeruzalem, Darwinplantsoen, sportpark Drieburg, Amsteldorp, Amstelkwartier en terug langs de Weesperzijde. Het weer werkte ook prima mee dus kijk ik er zeer tevreden op terug. Verder ook bij mooi weer getraind in korte broek. De fantastische zomer heeft een zonnig staartje gekregen!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag rustdag
Dinsdag dl I park Frankendael 5 km
Woensdag 4×3′ d III p 1,5′ Kruislaan 4,5 km
Donderdag rustdag
Vrijdag 18′  dl II Kruislaan 4,5 km
Zaterdag rustdag
Zondag kort herstel Oosterpark 2 km

 

 

2018, week 39

Dinsdag heb ik weer een mijlpaal bereikt: ik werd toen, samen met mijn tweelingbroer Jan, 70 jaar oud. Heb altijd gezegd dat ik daarna weer eens een marathon zou lopen. Nu moet ik echt aan de bak. Wel erg gefaseerd en afhankelijk van de resultaten op 5, 10 en 15 km. Ik verwacht dat het, mocht het ervan komen, niet voor 2020 zal plaatsvinden. Mijn verjaardag heb ik vrijdag gevierd met de werkgroep Toegankelijkheid van Onbeperkt Oost door na de vergadering te borrelen en zondag door uit te gaan eten met mijn en Albertiens familie. Was gezellig!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag 14′ dl II Ringdijk 3,5 km
Dinsdag dl I Kruislaan 5 km
Woensdag 5×2′ d III p 1′ Galileoplantsoen 3,5 km
Donderdag kort herstel Oosterpark 2 km
Vrijdag rustdag
Zaterdag rustdag
Zondag heuveltraining Amsterdambrug 6 km

 

 

2018, week 38

Deze week rustig met tempo’s begonnen. Niet met een langzaam tempo maar met een gering aantal. Ik blijf die afwisseling leuk vinden al zag ik zondag af van de herstelloop in het Oosterpark vanwege de regen.  Ik had natuurlijk vroeg kunnen gaan lopen maar toen zat ik voor de buis naar de DamtotDamloop te kijken. Vooral bij de vrouwen spannend tot op de finish!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag rustdag
Dinsdag 5×1′ d III p 1′ Ringdijk 3 km
Woensdag 14′ dl II Ringdijk 3 km
Donderdag duurloop I t.v. Tiebreakers 5 km
Vrijdag rustdag
Zaterdag 4×2′ d III p 2′ Ringdijk 4 km
Zondag rustdag

 

 

2018, week 37

Na de vakantie ga ik traditioneel mijn trainingen rustig en geleidelijk opbouwen. Dit keer een paar keer over hetzelfde parcours waarbij ik de looprichting wissel en de afstand steeds een stukje verder maak. Gewoon door een afslag verder te nemen!

Dag Programma Parcours Afstand
Maandag duurloop I Ringdijk 3 km
Dinsdag duurloop I Ringdijk 3,5 km
Woensdag rustdag
Donderdag rustdag
Vrijdag duurloop I Ringdijk 4 km
Zaterdag duurloop I t.v. Tiebreakers 5 km
Zondag kort herstel Oosterpark 2 km

 

 

2018, week 33 – 36

Lekker drie weken kunnen genieten van een vakantie op Sardinie dus wandelen in plaats van hardlopen. Voor hardlopen was het sowieso te warm (temperatuur gemiddeld 30 graden bij vaak volle zon), met wandelen kun je je tempo aanpassen. Sardinie is een wat betreft landschap en bezienswaardigheden perfect eiland om te bezoeken. We zijn naar Dorgali in het oosten begonnen, een uitstekend startpunt voor zowel de kust als de bergen. Daarna via Ollalai (het Italiaanse dorp) naar Barumini, van waaruit de oude Nuraghe cultuur te bewonderen is evenals wilde paarden op een fantastische hoogvlakte. Via een tussenstop in Bono (is de U2-zanger daarnaar genoemd?) nog een week naar Olbia geweest. Van daaruit o.a. een leuke rondvaart in de baai gemaakt, wezen wandelen naar een mooi uitzichtpunt en een schitterende oude kerk bezocht evenals de daaronder liggende Necropolis. Vanuit Olbia afgelopen weekend weer naar huis gevlogen. Nu weer met de loopschoenen aan mijn trainingen oppakken.